loading...
سایت تفریحی سرگرمی بروز3
علی بازدید : 834 جمعه 1391/02/29 نظرات (0)


در کره زمین شگفتی های فراوانی وجود دارد که برخی وقت ها فکر میکنیم شاید متعلق به کره زمین نباشند.



در کره زمین شگفتی های فراوانی وجود دارد که برخی وقت ها فکر میکنیم شاید متعلق به کره زمین نباشند.
مکان های عجیب و غیر طبیعی نیز در زمین بسیار هستند که در ادامه آپام شما را با ۱۰ مکان حیرت انگیز طبیعی در کره زمین آشنا می کند.
 
۱- شفق شمالی (قطب شمال)
 
 
گاهی اوقات شفق به سپیده شمالی و جنوبی (قطب) اطلاق می شود که پرتوهای زیبای طبیعی هستند که معمولا شب ها، در آسمان مناطق قطبی پدیدار می شوند. این پدیده معمولا در لایه یونوسفر زمین اتفاق می افتد. مردم کری این پدیده را رقص ارواح می نامند. همتای جنوبی آن، شفق جنوبی یا پرتوهای قطب جنوب است که ویژگی هایی مشابه با شفق شمالی دارد، اما تنها از عرض های جغرافیایی بالا و تنها در قطب جنوب، آمریکای جنوبی یا استرالیا قابل رویت است.
 
۲- ریو تینتو اسپانیا
 
 
معادن گسترده ریو تینتو، دارای چشم انداز رویایی، شبیه سیاره مریخ است. پیشروی آن نه تنها کوه ها و دره ها، بلکه حتی کل روستاهای منطقه را نیز دربر گرفته است. در دستاوردهای جدید دانشندان، ظاهر این رودخانه بخاطر حضور باکتری های به شدت هوازی که در آب ساکنند، به این شکل درآمده است. وضعیت این رودخانه را تقریبا شبیه دیگر نقاط منظومه شمسی است که گمان می شود حاوی آب مایع باشند؛ مانند آبهای زیرزمینی مریخ. ریو تینتو بطور قابل توجهی اسیدی است (PH=2) و رنگ ژرفای آن به سرخی می زند. آب این دریاچه با اسیدیته بالایی که دارد، حلال فلزات است و قطعا دوست انسان نیست.
 
۳- دره های خشک مک موردو (قطب جنوب)
 
 
دره های خشک مک موردو، یک ردیف دره است که در قطب جنوب، محدوده ویکتوریا لند، در غرب مک موردو ساند واقع شده است. این ناحیه شبیه هیچ کدام از مناطق زمین نیست. این منطقه بسیاری از ویژگی های جالب زمین شناسی، از جمله دریاچه ویدا و رودخانه انیکس، طولانی ترین رودخانه قطب جنوب را داراست. گاهی اوقات کف دریاچه بطور دایمی تا ضخامت چندین متر یخ می زند. همچنین این دره یکی از وسیع ترین بیابان های یخی جهان با آبی فوق العاده شور است. هم اکنون، دانشمندان در حال تحقیق و بررسی موجودات ساده و تک یاخته های اسرارآمیز این رودخانه هستند. به نظر دانشمندان، شاید این دره های خشک، بینش و بصیرتی به انسان بدهند تا امکان زندگی در دنیای ماورای طبیعی را در ذهن خود تداعی کند.
 
۴- ساختار ریچات، نزدیک اویادان در صحرای موریتانی
 
 
ساختار ریچات یک ساختار زمینی گرد و برجسته در بیابان ساهارای موریتانی، نزدیک اویادان است. این مکان، از همان اوایل آغاز ماموریت های فضایی، بخاطر شباهتی که به جای اصابت یک شی به سطح وسیعی از زمین دارد، کانون توجه دانشمندان فضایی بوده است؛ درغیر این صورت، بدون در نظر گرفتن هیچ جنبه بخصوصی، تنها پهنه وسیعی از بیابان است. این ساختار که قطری حدود ۵۰ کیلومتر (۳۰ مایل) دارد، برای خدمه شاتل فضایی، نشانه خاصی به حساب می آید.
 
۵- روتورویا در نیوزلند
 
 
روتورویا، شهری در سواحل جنوبی دریاچه ای به همین نام، در منطقه خلیجی جزیره شمالی نیوزلند است. شهر روتورویا بخاطر بوی “تخم مرغ های فاسد” که ناشی آزادسازی ترکیبات گوگردی در جو زمین، به دلیل فعالیت های گرمایی زمین می باشد، مشهور است. این منطقه نظر اکثر توریست های روتورویا را به خود جلب کرده است. آبفشان و حوضچه های گل و لای جوشان، چشمه های آب گرم و دهکده مدفون (تی وایروآ)، در داخل شهر به آسانی پیش روی بازدید کنندگان قرار دارند. وجود آبفشان ها و چشمه های گرم وجوشان در این منطقه به لطف وجود گودال آتشفشانی خاموش روتورویا در این شهر است. آب هایی به رنگ های متفاوت، از زرد تا نارنجی و سبز که تا حدودی ممکن است بتوان موفق به تشخیص آنها شد.
 
۶- چشمه آب گرم هوایی رنو
 
 
ساختار این آب پاش های هوایی از دو چشمه آب گرم تشکیل شده، که یکی از آنها نهفته است و دیگری، چشمه آب گرم هوایی است که بطور تصادفی از یک حفره چاه آب که به یک منبع گرم زمینی راه دارد، فوران می کند و پیوسته آب داغ را به اطراف می پاشد. این آب پاش هوایی تحت مالکیت خصوصی است و بازدید کنندگان اجازه ندارند به آنجا بیایند.
 
۷- دریاچه لکه لکه ای اسویوز در بریتیش کلمبیا
 
 
دریاچه لکه لکه ای، یک دریاچه شور قلیایی در شمال غربی اسویوز واقع در بریتیش کلمبیا است. در تابستان، بیشتر آب این دریاچه تبخیر شده و تمام مواد معدنی آن بجا می ماند. لکه های بزرگتری روی دریاچه ظاهر می شوند و بسته به ترکیب مواد معدنی دریاچه در آن زمان، رنگ لکه ها متفاوت خواهد بود. ترکیب این لکه ها عمدتا سولفات منیزیوم است که در تابستان متبلور می شود. از آنجا که در تابستان، تنها مواد معدنی در دریاچه باقی می مانند، آنها به شکل طبیعی سفت و سخت می شوند و در اطراف و بین این لکه ها “پیاده روهای” طبیعی پدیدار می شود.
 
۸- مثلث برمودا
 
 
مثلث برمودا، به مثلث شیطان نیز معروف است و منطقه ای در قسمت شمال غربی اقیانوس اطلس است که ادعا می شود چند هواپیما و کشتی بطور مرموزی در آن به دام افتاده اند و هنوز هم هیچ توضیح روشنی درباره اینکه علت این حوادث، خطای انسانی، دزدان دریایی، از کار افتادن تجهیزات و یا بلایای طبیعی است، وجود ندارد. فرهنگ عامه این ماجرا را به نیروهای ماورای طبیعی، بلاتکلیفی قوانین فیزیک، یا فعالیت موجودات فرا زمینی نسبت داده اند. ظاهرا عامل این ماجرا، ماورای طبیعی نیست، اما واقعا ترسناک است.
 
۹-کائوآئی در هاوایی
 
 
کائوآئی از قدیمی ترین جزایر اصلی هاوایی است، این جزیره از نظر وسعت، چهارمین جزیره است. توده های گدازه ای کرانه دریا، چشم اندازی تمام نما از دنیای باقی را در این جزیره تداعی می کند.
 
۱۰- کوه رورایما (واقع در ونزویلا، برزیل و گویانا)
 
 
مدت ها قبل از ورود کاشفان اروپایی به این منطقه، این کوه اهمیت ویژه ای برای مردم بومی منطقه داشته است و کانون بسیاری از اسطوره ها و افسانه هایشان است. اینجا واقعا مکان بسیار زیبا و چشمگیری است. آن یک کوه با قله مسطح است که دیواره های آن از چهار طرف، ۴۰۰ متر ارتفاع دارد. تنها یک راه صعود “آسان” وجود دارد؛ یک سراشیبی پله رو در سمت ونزویلا. هر راهی به غیر از این طولانی است و تنها کوهنوردان و صخره نوردان مجرب از پس آنها برمی آیند. بالای کوه تقریبا همیشه بارانی است، و اغلب مواد غذایی را که گیاهان برای رشد نیاز دارند می شوید و از بین می برد و چشم انداز منحصر به فردی در سطح ماسه سنگ های برهنه ایجاد می کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
من علی هستم وامیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید لطفا نظر بذارید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2309
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2444
  • آی پی امروز : 139
  • آی پی دیروز : 248
  • بازدید امروز : 385
  • باردید دیروز : 458
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,429
  • بازدید ماه : 4,628
  • بازدید سال : 55,766
  • بازدید کلی : 3,194,585